PR Case Coca-Cola Europacific Parters

” Laat jouw zaak bruisen met MYCCEP ”

Voor de B2B videocampagne van Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) en Vlimse was het doel om PR in te zetten voor mediazichtbaarheid en publicaties in vakmedia. De campagne kent een strategische opzet met slogan “Laat jouw zaak bruisen met MyCCEP”. Het richt zich op horecapartners, to-go bedrijven en sportondernemers, en belicht de voordelen van het vernieuwde MyCCEP-portaal. Het doel was om deze voordelen visueel krachtig te communiceren en daarme nieuwe partners aan te trekken voor CCEP.

PR aanpak & Stratgie

De positioneringsstrategie voor de B2B videocampagne van Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) was gericht op het genereren van media-aandacht in vakmedia voor maximale zichtbaarheid. Het verhaal van de campagne werd opgebouwd rond 4 kernpunten:

  • Doelgroep: De campagne richtte zich specifiek op horecapartners, to-go bedrijven en sportondernemers.
    Benadrukken van voordelen van het vernieuwde MyCCEP-klantenportaal.
  • Visuele impact: Door het gebruik van krachtige, visueel aantrekkelijke beelden werd de merkervaring van CCEP versterkt.
  • Strategische distributie: De campagne werd op slimme wijze verspreid via socialmediakanalen en vakmedia, wat resulteerde in brede aandacht en betrokkenheid.
Play Video

Content

Om de aandacht en publicaties te kirjgen in van marcom vakmedia, werd professioneel persmateriaal gecreëerd dat de essentie van de B2B videocampagne perfect weergaf. Dit omvatte::  

  • Een persbericht dat de voordelen van het vernieuwde MyCCEP-klantenportaal benadrukte
  • Campagnevideo die de kernboodschap en merkervaring van CCEP op een aantrekkelijke manier overbracht en de campagne tot leven bracht.
  • Visueel sterke fotocontent die de merkervaring en het gebruiksgemak van het platform onderstreepten en bruikbaar waren voor publicaties

Mediapitch

Met een gefocuste pitch en inzet van een uitgebreid medianetwerk zijn er diverse publicties gegenereerd in toonaangevende  marcomvakmedia .

Publicaties & Inpact

De campagne behaalde goede resultaten: er kwamen diverse publicaties in Marcom vakmedia en het aantal gebruikers van het platform MyCCEP steeg aanzienlijk. Ook trok de campagne nieuwe partners aan. Onderstaande een overzicht. 

Frankwatching

FONK magazine

Out of Home shop

Marketing Tribune

More cases

Intertoys PNG

PR
Activatie campagne

View Case

Case Intertoys

Bekijk mediaresultaten

View Case
Case Casa Aura Vejer vdef

PR
Campagne

View Case

Case Hotel Casa Aura Vejer

Bekijk mediaresultaten

View case
Intertoys PNG

PR
Merkcampagne

View Case

Case Intertoys

Bekijk mediaresultaten

View Case